Laga Lätt

4 veckor

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas hälsobank eller Hälsoo!

Laga Lätt – I denna kurs hjälper vi dig att bli kung i köket  – även fast du kanske inte ens tycker om att laga mat.

Genom Ulrikas recept med endast 5 ingredienser/måltid* kommer du att rekordsnabbt kunna laga goda och nyttiga middagar. Tack vare att det är så få ingredienser kommer även inköpen gå i rekordfart och du behöver inte lägga mer tid eller energi på matlagningen än det tar att beställa hem en pizza.

Många känner att det är svårt att leva hälsosamt när luncherna ute med kollegor känns mer eller mindre obligatoriska. Dessutom kanske man jobbar sent, reser mycket och har svårt att få tiden och orken att räcka till för att äta nyttigt under vardagen. I takt med att mängden hämtmat och uteluncher ökar, växer magen och det dåliga samvetet vilket vi ofta får mail om. Därför har Ulrika tagit problemet till sig och skapat en kurs för alla er som inte vill, orkar eller kan lägga tid på matlagning. Genom sina många år som receptkreatör har Ulrika lärt sig vilka rätter som är omtyckta, enkla och bra för din hälsa. Genom att göra ett urval från dessa recept i kombination med ett gäng helt nya har hon skapat denna kurs. I den här kursen är matlagningen så enkelt att ni varken kan skylla på tidsbrist eller okunskap – det är bara att köra!

Vad innebär Laga Lätt?

Kursen bygger på 4 veckors kostschema där man applicerar periodisk fasta (lugn, det är inte alls så krångligt som det låter) i form av att vissa dagar består frukosten av kaffe och ett glas citronvatten och för att effektivt bli av med extrakilon äter du runt 500 kcal vissa dagar. Lunchen bygger på gårdagens middag (se det som fyra veckor påtvingat sparande som du sen kan unna dig något trevligt för när du är klar). Middagarna slänger du snabbt ihop på endast fem ingredienser och bygger på en lågkolhydratkost och är mättande. Var lugn, det handlar inte om att du ska äta sallad i fyra veckor, vad sägs till exempel om ostburgare med syltad lök, torskrygg med röd curry, kyckling tandoori eller ryggbiff och ett glas rödvin?! Alla recept är kaloriberäknade och kursen Laga Lätt innebär också att du äter mättande maträtter med få kalorier. Jag utlovar dig mycket matglädje med minimal insats i köket! Följer du kostschemat med Ulrikas rekommendationer så tappar du 1-2 kg per vecka.

Detta får du i Laga Lätt:

Du får kostschema med kaloriberäknade recept och tillhörande inköpslistor som gör att du snabbt och enkelt både kommer kunna handla och tillaga dagens alla måltider utan att behöva tänka. Du får dessutom tips och råd hur du väljer rätt lunch när du är på språng eller avnjuter en affärslunch och hur du väljer rätt på lunchmenyn. Genom att följa kostschemat under dessa veckor kommer du inte bara få en kickstart i din viktminskning utan även känna hur bra du kan må och hur mycket mer man orkar genom att äta hälsosamt. Tiden och orken som du får från denna kurs kommer inte bara kännas genom att du har mer pengar kvar efter månandes slut, du kommer även att känna dig lättare och starkare!

*smaksättare så som salt, peppar och liknande tillkommer utöver de fem ingredienserna.

När du har bokat din kurs får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas hälsobank eller Hälsoo!

Detta är
En hälsokurs med fokus snabb och enkel matlagning
Du får
Ett personligt konto med:
- Kostscheman som är enkla att följa och tillåter lunch ute och lyxiga helger
- Kaloriberäknade och lättlagade recept med endast 5 ingredienser
- Inköpslistor
- Kunskapspoddar
- Dokument om näringslära
- Daglig coachning av Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som inte vill lägga för mycket tid i köket
Du behöver
Ugn, spis, skärbräda, kniv
Beräknad viktnedgång
4 veckor - 6 kg
Pris
4 veckor - 898 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen
Coachning

2

Vad innebär det att fasta?
Träning under fastan
Viktkort
frågor & Svar
Mål och målplanering
Motivation
Att äta ute

3

Lågkolhydratkost
Råvaruguide

4

Kostschema för 4 veckor
Recept för 4 veckor
Inköpslistor för 4 veckor

5

Kunskapspoddar:
- Fasta
- Lågkolhydratkost
- Träning och förbränning
- Coacha dig själv

6

En hälsosam livsstil
Gör ditt eget kostschema
Tack och bra jobbat!

I Ulrikas kurs Laga Lätt får alla känna att de kan laga god, hälsosam mat. Kursen bygger på rätter som du snabbt lagar utifrån endast fem olika ingredienser. Det här passar dig som reser mycket och ofta äter lunch ute men ändå vill försöka få in en mer hälsosam livsstil och få en kickstart i din viktnedgång för att orka mer!

TIPS FÖR DIG

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!