NYA 66 Day Challenge

10 veckor

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld eller Ulrikas hälsobank!

NYA 66 Day Challenge – ta chansen att utmana dig själv!

Tusentals har redan antagit och genomför utmaningen. Resultaten har varit otroliga och framgången är ett faktum. Ulrikas kurs 66 Day Challenge lanserades 2019 och vi blir dagligen kontaktade av kunder som genomför denna kurs och uppnått mål de aldrig trott de skulle göra. Med detta i hand har vi nu valt att arbeta fram en ny kurs med samma struktur men med nya, goda recept, uppdaterade kostplaner och ett ännu bättre och mer utmanande träningsprogram. Vi ger er NYA 66 Day Challenge!

Varför just 66 dagar? 

Grunden till framgången ligger i kursens längd. Du satsar 66 dagar av ditt liv, en tämligen överkomlig tid, för att uppnå ett tydligt resultat, en tydlig förändring. Anledningen till att du kommer att lyckas är att du under dessa dagar får ett schema, du kommer få information om exakt vad du ska äta, hur du ska träna, hur du ska tänka – hur du tar dig an utmaningen. Håller du dig till planen har du efter dessa 66 dagar ändrat ditt vanemönster. Du har säkert försökt göra en hälsoförändring tidigare, de flesta av våra kunder har det men anledningen till att du kommer lyckas den här gången bygger på att du under dessa 66 dagar programmerar om din kropp och helt enkelt förändrar dina vanor.

Anledningen till att du lyckas med 66 Day Challenge

Det sägs att 90% av det vi gör dagligen gör vi utan att tänka, vi gör det av vana. Tar du alltid en macka och en kopp te till favoritserien i soffan kommer du troligtvis fortsätta med detta. Men om du istället tar för vana att alltid ta en promenad runt kvarteret under kvällen kommer du successivt att märka hur denna nya vana förändrar dig. Genom att du under vårt program ändrar dina vanor från grunden kommer du inte ha samma risk att falla tillbaka i dåliga mönster. Det gäller så väl kosthållning som träningen. Däremot kommer det vara tufft under kursens gång, men då finns vi här bredvid dig redo att stötta, peppa och motivera.

Träningen i Nya 66 Day Challenge

Den stora skillnaden mellan den första 66 Day Challenge och denna nya kurs är vårt uppdaterade träningsprogram. Vi har sett hur många fler som långsiktigt förändrar och förbättrar sin hälsa när de får in regelbunden träning i sina liv. Vår härliga tränare PT Maria kommer finnas med under hela din resa och peppa och stötta i din träning. Maria har mångårig erfarenhet av att arbeta som PT och har tagit fram ett helt nytt pass för hela kursen. Hon vet hur viktigt träningen är för att resten av kroppen ska må bra därför kommer hon också att vara tuffa mot dig med träningen. Du kommer att få dagliga övningar att göra och veckovis kommer du även att få en utmaning som du ska redovisa (endast till Maria, du behöver inte visa någon annan detta). Vi har full förståelse över att alla inte kan göra alla övningar men vi kommer tillgodose dem som behöver med alternativ anpassade efter deras behov. Vi vet också att en del av er redan tränar regelbundet och behöver tuffare utmaningar, även det ser vi självklart till att leverera. Vi vill dock markera att träningens effekt är så viktig i denna kurs att vi inte kommer att acceptera bortförklaringar om dåligt väder, stress eller liknande. Det är du som valt att satsa på denna utmaning och vår uppgift är att hjälpa dig, det gör vi inte genom att låta dig slippa undan. Du kommer dessutom bli både imponerad och nöjd med dig själv när du märker hur snabbt du utvecklas och förbättras tack vare träningen.

Kosten i Nya 66 Day Challenge

Kostschemat i denna kurs bygger på lågkolhydratkost, periodisk fasta och massor av matglädje. Du behöver inte vara orolig över att du kommer att få leva på pulverkost, keso och grillad kyckling. Rätterna är varierande, mättande och framförallt goda! Kursens recept och kostschema bygger på Ulrikas tidigare turbokurser* som är både omtyckta och populära. Ulrika har skapat ett kostschema som gör att du äter olika kalorier olika dagar vilket ökar din förbränning. Tack vare periodisk fasta och en bra planering kommer du känna att du får äta dig mätt av god, näringsrik mat som är både vacker och hälsosam. Vi vill att du ska hitta en långsiktig metod att äta på, ett upplägg som du kan ta med dig långt efter denna kurs är avslutad därför är det viktigt att den varken är för strikt eller svår. Du kommer att få ta en dessert eller ett glas vin ibland och du kommer känna att helgens middagar är lite extra men det kräver också att du inte avviker från kostschemat och ”unnar” dig när det inte är inplanerat, det är nu du skapar dina vanor och dessa ska du leva på länge efter din målgång!

Vad kan du förvänta dig av 66 Day Challenge?

Vi vill inte skryta men om du väljer att verkligen anta utmaningen så kan vi lova att du kommer att förändra dina vanor. Varje människa har sitt eget mål och utmaning men oavsett om just ditt mål är att gå ner 15 kilo, springa milen på under en timme, hitta en sundare inställning till kosten eller något helt annat så kan vi lova att du under dessa 66 dagar kommer att hitta en metod för att nå dit. Kanske är du inte helt i mål när våra dagar tillsammans är slut men vi vet att du kommer att nå fram själv på egen hand efter denna kurs för vi har tillsammans hittat metoder som tar oss i mål.

Fyra fokusområden i NYA 66 Day Challenge

Utöver de ovan nämna kost och träning kommer vi arbeta med stress och KBT under denna kurs. Ofta finns det en djupare anledning till att man har hamnat i ett mönster eller ovana som man vill ta sig ur och därför är de övningar inom KBT som ingår i denna kurs både effektiva och uppskattade. Övningarna hjälper  dig också att bibehålla din motivation under hela resan. Att stress är något som ofta ställer till det för oss är knappast en nyhet. Men hur ska vi lära oss att inte låta stressen påverka oss negativt? Att prioritera sin dagliga träning trots att man är stressad? Genom att få kunskap om hur stressen påverkar våra val är chansen större att lyckas med en förändring i detta beteende. Att arbeta med KBT och stress är alltså något som gör att din träning och kostomläggning kommer ge dig resultat under kursens gång men framförallt långt därefter.

Sagt om 66 Day Challenge

”Tänk att man kan få äta så mycket god mat när man ska gå ner i vikt. Jag kan verkligen inte klaga!”

”Mitt mål var att bli av med mitt sockerberoende. Jag avslutade min 66 Day Challenge förra veckan och är i mål. Jag är befriad från mitt sockerberoende, tack!”

”Jag har kämpat i över 20 år med min övervikt. Jag tog mig an utmaningen när jag såg mina kollegors makalösa resultat efter att de deltagit i 66 Day Challenge. Nu efter att jag har gjort mina 66 dagar är jag 17 kilo lättare och mår så mycket bättre. Det enda jag ångrar är varför jag inte gjorde detta tidigare.”

Individuell eller gemensam kursstart

Alla är vi olika, en del vill köra sitt eget race medan andra behöver gemenskap för att lyckas. Vi ger dig möjligheten att välja vad som passar just dig. Vi erbjuder med jämna mellanrum fasta kursstarter i denna kurs. Det innebär att ni som väljer detta startar samma dag och blir en sluten grupp som tillsammans under dessa 10 veckor kommer att peppa och arbeta för att alla i gruppen ska lyckas uppnå just sitt mål. Vi har en egen Facebook grupp där ni kommer att få feedback och pepp ifrån så väl Ulrika som PT Maria. Gruppen har ett ansvar att stötta, motivera och hjälpa varandra. Vi blir en familj under denna resa. Om vi har någon fast kursstart att erbjuda just nu ser du genom att klicka på dropdown menyn nedan, finns en fast kursstart ser du det samt datum för starten i listan nedan.

Är du däremot en person som föredrar att köra ditt eget race väljer du alternativet “Valfri startdatum” nedan. Här kommer alla ni som startar denna kurs att dela Facebook grupp. Ni kan givetvis också stötta och peppa varandra men alla deltagare kommer befinna sig på olika tider i sin resa, något som man också kan dra nytta av i gruppen. Coachningen från Ulrika och PT Maria får ni givetvis även här men denna blir inte lika anpassad efter vart just du befinner dig i din resa på 66 Day Challenge.”

*Bikinidieten 2 veckor, Sommarturbo 2019, Höstturbo 2020, Vinterturbo 2020, Vårturbo 2021

När du har bokat 66 Day Challenge:

När du har bokat denna kurs får du inom en timme din bekräftelse med länk till ditt kursmaterial. Du kommer sendan lite närmare inpå kursstaerten att få en inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med Ulrika och med vår PT Maria. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material för 66 Day Challenge ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

66 day challenge finns också som hälsokokbok, till boken här!

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld eller Ulrikas hälsobank!

Detta är
Din "challenge" där kan fokusera på att förändrar just dina (kost)vanor på 66 dagar.
Du får
Ett personligt konto med:
- Schema för att genomföra just din hälsoresa
- Träningsblock med övningar
- Kostscheman med kaloriberäknade och lättlagade recept
- KBT övningar att göra
- Dokument om näringslära
-Träningsutmaningar
- Inspirerande tränings och coachningsfilmer
För vem
Göra en challenge och verkligen förändra din livsstil från grunden
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, hantlar, träningsmatta, löparskor
Beräknad viktnedgång
10 veckor: 12-16 kg

Pris
10 veckor- 1698 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen
Coachning

2

Frågor och svar
Viktkort
Coacha dig själv
Målplanering
Motivation
Övning KBT
Coachningsfilmer

3

Varför fasta?
Varför låghydratkost?
Näringslära - protein, kolhydrater och fettAtt äta ute
Öka din förbränning
Stress
Sömn

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor

5

Träningsschema
Träningsvideos
Träningsutmaningar

6

En hälsosam livsstil
Skapa ditt egna kostschema
Tack och bra jobbat!

TIPS FÖR DIG

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!