Vego

2 | 4 veckor

Gå ner i vikt med vegetarisk mat

Är du sugen på mer vegetarisk mat samtidigt som du ger din viktminskning och hälsoförbättring en bra skjuts? Vare sig du äter vegetarisk kost sedan tidigare, eller nybörjare på vegetarisk mat, finns det många anledningar till att pröva ett vegetariskt kostschema för att må bättre. Du kommer att få njuta av goda vegetarisk recept som mättar bra och ger energi. 

Gå ner i vikt med vegetarisk mat genom att följa Ulrikas effektiva kostschema, du behöver inte ens tänka själv – Ulrika har planerat och förberett allt, så det är bara för dig att följa. Du får färdigt kostschema för dina veckor, alla recept du behöver samt färdiga inköpslistor med alla råvaror du behöver för att laga maten. Enklare än så blir det inte!

Fördelarna med vegetarisk kost

  • Vegetarianer löper mindre risk att drabbas av en rad olika sjukdomar, som högt blodtryck, hjärt- och kärlsjukdom och vissa cancerformer.
  • Grön mat är ofta billigare eftersom kött ofta är en dyr råvara.
  • Du gör en stor insats för miljön genom att inte äta kött.

Du får lära dig:

  • vego matglädje i köket och att äta mer hälsosamt med naturligt vegetabiliskt protein, bra fetter, mycket grönsaker och långsamma kolhydrater i mindre mängd.
  • laga snabba och mättande vegetariska recept, både varma och kalla rätter ingår.
  • följa kostschemat och göra egna personliga kostscheman för framtiden.
  • näringslära och att välja rätt råvaror såväl i butiken och på restauranger.

Kostschemat och recepten bygger på en lågkolhydratkost med goda och lättlagade vegetariska recept! Alla recepten är kaloriberäknade då man äter olika kalorier varje dag för en hög förbränning. Det kommer vara två typer av fasta planerat i kostschemat, 16:8 och 5:2. Att använda sig av olika typer av fasta är ett bra verktyg för att förbättra sin hälsa och gå ner i vikt, men även för att behålla vikten.  Du kan också välja att avstå från fasta och äta fler kalorier dessa dagar.

Tips! Vill du testa att äta mer vegetariskt men inte överge animaliska proteiner helt? Testa vår onlinekurs “Flexitarian”.

När du har bokat din kurs får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Missa inte vår e-shop där du kan beställa produkter som passar till onlinekurserna! Där hittar du till exempel vårt populära To Go Kit som passar utmärkt när du är på resande fot, Homekitet med Ulrikas favoriter i köket och vårt Viktkit med våg, måttband och peppande broschyr.

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld!

Detta är
En vegetarisk hälsokurs med fokus på viktminskning
Du får
Ett personligt konto med:
- Kostscheman som är enkla att följa
- Kaloriberäknade och lättlagade recept
- Inköpslistor
- Dokument om näringslära
- Övningar att göra
- Inspirerande coachningsfilmer
- Daglig coachning av Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som vill få en kickstart i din viktminskning och äta vegetariskt
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, citronpress, köksvåg, zestjärn
Beräknad viktnedgång
2 veckor - 4 kg
4 veckor - 6 kg
Pris
2 veckor - 498 kr
4 veckor - 798 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen

2

Frågor och svar
Ersättningsguide
Att äta ute
Hälsokort

3

Om onlinekursen
Om maten
Eventuella biverkningar

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor

5

Övning coacha dig själv
Övning målplanering
Övning motivation
Coachningsfilmer

6

Varför fasta?
Varför låghydratkost?
Näringslära - vegetabiliskt protein, kolhydrater och fett
Att äta ute med vegetariska alternativ
Vinsten med gröna grönsaker

7

En hälsosam livsstil
Skapa ditt egna kostschema
Tack och bra jobbat!

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!