Hormonell balans

4 veckor

Hormonell balans är kursen för dig och dina hormoner! Känner du dig ofta arg, sorgsen och att alla känslorna snurrar runt inombords? Känns det som att du håller på att bli tokig, har sömnen försämrats? Då är du inte ensam! Ungefär 8 av 10 kvinnor upplever olika typer av hormonella besvär i förklimakteriet eller i klimakteriet.

Hormonell balans är kursen där du med rätt kost kan mildra och skjuta upp förklimakteriet och klimakteriet. Kursen innehåller hälsosam mat med de fem viktigaste byggstenarna; protein, fett, kolhydrater, vitaminer och mineraler. Fokus ligger just på kost som stödjer kroppens hormonella balans och håller hjärnan glad och fokuserad. Du får också lära dig vilken mat som blockerar och rubbar din hormonella balans.

Det du äter påverkar din hormonella produktion, hjärnans funktion, ditt humör och givetvis din hälsa. Om din kost inte innehåller de rätta näringsämnena kan din kropp inte producera hormoner på rätt sätt, och inte heller upprätthålla hormonbalansen.

Dom två första veckorna i kursen är samma som i boken “Mat för hormonell balans”.

Med hjälp av mitt effektiva kostschema behöver du inte tänka själv – jag har planerat och förberett allt, så det är bara för dig att följa. Du får färdigt kostschema för dina veckor,  alla recept du behöver samt färdiga inköpslistor med alla råvaror du behöver för att laga maten. Enklare än så blir det inte!

Detta får du lära dig i Hormonell balans:

  • matglädje i köket och att äta mer hälsosamt med naturligt protein, bra fetter, mycket grönsaker och långsamma kolhydrater i mindre mängd.
  • laga snabba och mättande rätter, både varma och kalla maträtter med kött, fisk, fågel och vegetariska rätter.
  • följa kostschemat och göra egna personliga kostscheman för framtiden.
  • näringslära och att välja rätt råvaror såväl i butiken och på restauranger.

Kostschemat och recepten bygger på en lågkolhydratkost med goda och lättlagade recept! Alla recepten är kaloriberäknade då man äter olika kalorier varje dag för en hög förbränning. Det kommer vara två typer av fasta planerat i kostschemat, 16:8 och 5:2. Att använda sig av olika typer av fasta är ett bra verktyg för att förbättra sin hälsa och gå ner i vikt, men även för att behålla vikten.  Du kan också välja att avstå från fasta och äta fler kalorier dessa dagar.

När du bokat Hormonell Balans

När du har bokat Hormonell Balans får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material för Hormonell balans ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Missa inte vår e-shop där du kan beställa produkter som passar till onlinekurserna! Där hittar du till exempel vårt populära To Go Kit som passar utmärkt när du är på resande fot, Homekitet med Ulrikas favoriter i köket och vårt Viktkit med våg, måttband och peppande broschyr.

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld!

Detta är
En hälsokurs med fokus på klimakteriet och hormonell obalanser
Du får
Ett personligt konto med:
- Kostscheman som är enkla att följa
- Kaloriberäknade och lättlagade recept
- Inköpslistor
- Dokument om näringslära och hormonell balans
- Övningar att göra
- Inspirerande coachningsfilmer
- Daglig coachning av Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som vill komma i hormonell balans och tappa i vikt
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, citronpress, köksvåg, zestjärn
Beräknad viktnedgång
6 kg
Pris
4 veckor - 798 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen

2

Frågor och svar
Information om Hormonell balans
Ersättningsguide
Hälsokort

3

Om onlinekursen
Om maten
Eventuella biverkningar

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor

5

Övning coacha dig själv
Coachningsfilmer

6

Varför fasta?
Varför lågkolhydratkost?
Näringslära - protein, kolhydrater och fett
Att äta ute
Öka din förbränning
Råvaruguide för hormonell balans

7

En hälsosam livsstil
Skapa ditt eget kostschema
Tack och bra jobbat!

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!