Hälsa och Fitness med PT Maria

6 veckor

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld, Ulrikas hälsobank eller Hälsoo!

Vår nya Hälsa och Fitnesskurs tar din träning till en helt ny nivå!

Välkommen till vår kurs Hälsa & Fitness med PT Maria. Det här är kursen för dig som redan i gång med regelbunden träning och har som vana att träna 3-4 ggr per vecka. Kursen hjälper dig som har svårt att se resultat av träningen och längtar efter en utmaning. Kursen har stort fokus på just träningen men du får givetvis även, precis som i Ulrikas alla kurser, ett anpassat kostschema med recept och inköpslistor för kursens alla veckor.

Unik för denna kurs är de sex träningsfilmer som vår fantastiska träningskollega PT Maria har tagit fram. vi har ett tätt samarbete med Maria som även arbetar som PT. I den här kursen kommer hon att hjälps dig att hitta en helt ny nivå på din träning. Maria har tagit fram sex pass. Passen går att kombinera med varandra eller köra enskilt beroende på din förmåga, ditt mål och dagsform. Det är tuffa pass som bygger på cirkelträning. Du kommer i passen att få arbeta igenom så väl de stora muskelgrupperna som mindre men även fokusera på kondition och rörelse.

Maria kommer finnas tillgänglig i den slutna Facebook grupp som du som går kursen har tillgång till. Här kan du bolla träningsfrågor, få hjälp med utmaningar eller att anpassa övningar efter eventuella skador eller andra utmaningar. Maria kommer även coacha i hur du kan pusha dig själv genom att använda passen i kursen för att bygga en varierad och utmanade träningsupplägg.

I denna kurs hjälper vi dig med färdigt kostschema som passar dig som tränar såväl på gym, går klasser, joggar och motionstränar längre sträckor samt i ett högt tempo. Denna kurs lämpar sig även för dig som kanske precis har startat en aktiv livsstil med mycket träning och vill redan från början ha de bästa förutsättningarna att bygga en stark kropp eller gå ner i vikt, beroende på vad just ditt mål är.

Vad innebär kosten i Hälsa och Fitness med PT Maria?

Recepten bygger på en lågkolhydratkost som liknar GI metoden och du baserar din kost på naturliga proteiner, bra fetter och mycket grönsaker, frukt, bär och långsamma kolhydrater. Du äter dagligen minst 3 mål med lättlagade recept med mycket matglädje samt kan lägga till mellanmål som lämpar sig före eller efter din träning.

Detta är också en kurs som passar dig som INTE vill ha periodisk fasta i kostschemat och kostschemat och recepten är kaloriberäknade och ligger på mellan 1200 – 2000 kcal per dag. Dock behöver du inte själv räkna eller planera utan jag har gjort jobbet åt dig så det är bara att följa kostschemat dag för dag.

Du får information om hur du tränar för en bra förbränning, vilka tillskott du eventuellt behöver och dokument som hjälper dig att hålla motivationen uppe. Hälsa är också att njuta och du får råd och tips hur du kan göra rätt val när du är bortbjuden och går ut och äter.

Detta får du lära dig i Hälsa och Fitnesskursen:

  • Matglädje i köket med fokus på att äta anpassad kost utefter din träning.
  • Att utmana din träning med de unika träningsfilmer som ingår
  • Träna för en bra förbränning och lär dig när du ska äta i förhållande till din träning.
  • Näringslära och att välja rätt råvaror såväl i butiken och på restauranger.

NYHET – ULRIKAS PODCAST

Som en utveckling i det digitala liv vi anpassar oss allt mer efter finns nu möjligheten att ta del av kursmaterialet via Ulrikas podcast. Vi har nu adderat 4 helt unika avsnitt där Ulrika berättar om olika hälsoområden. I samband med denna utveckling har vi också valt att prishöja denna kurs med 100 kronor för att kunna genomföra satsningen. Meningen med att skapa materialet i denna form är att kunna uppmuntra till mer rörelse. Ladda ner avsnitten, snöra på dig skorna och ge dig ut på en härlig promenad medan Ulrikas berättar med om hur du kan hitta en långsiktigt hälsosam livsstil.

Ulrikas podavsnitt tar upp nedan områden:

  • Fasta
  • Lågkolhydratkost
  • Träning och förbränning
  • Coacha dig själv

Denna kurs är en lätt kurs att följa och genomföra och du kommer att få uppleva mycket matglädje och rolig men enkel matlagning. Ditt blodsocker kommer att hållas på en jämn nivå och du kommer att känna dig mätt och nöjd med den valfrihet du har att lägga till mellanmål beroende på hur mycket du tränar och hur aktiv du är.

När du har bokat din kurs får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld, Ulrikas hälsobank eller Hälsoo!

Detta är
En kurs med fokus på träning och kost
Du får
Ett personligt konto med:
- Kostscheman som är enkla att följa
- Kaloriberäknade och lättlagade recept
- Inköpslistor
- Dokument om näringslära
- Kunskapspoddar
- Unika träningsfilmer
- Inspirerande matlagningsfilmer och coachningsfilmer
- Daglig coachning av team Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som vill ha en träningsutmaning samt anpassad kost
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, citronpress, köksvåg, zestjärn
Beräknad viktnedgång
6 veckor - 6 kg
Pris
6 veckor - 1298 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen
Coachning

2

Frågor och svar
Att äta ute
Viktkort

3

Tillskott, vitaminer och ersättning
Varför lågkolhydratkost?
Näringslära - protein, kolhydrater och fett
Att äta ute
Öka din förbränning

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor
filmer

5

Övning coacha dig själv
Övning målplanering
Övning motivation

6

Kunskapspoddar:
- Fasta
- Lågkolhydratkost
- Träning och förbränning
- Coacha dig själv

7

Träning
- Core
- Helkroppspass
- Rumpa och ben
- Rörelse
- Intensivt helkroppspass
- Kondition
- Uppvärmning/stretch

8

En hälsosam livsstil
Gör ditt eget kostschema
Tack och bra jobbat!

I Hälsa & Fitness med PT Maria får alla som har en aktiv livsstil en anpassad kost som hjälper dem att öka sin förbränning och bygga muskler. Du får dessutom flera unika träningsfilmer med övningar för att verkligen ta din träning och hälsoresa till nästa nivå.

TIPS FÖR DIG

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!