66 day Challenge – Din utmaning!

10 veckor

66 Day Challenge – Ett 66 dagars viktminskningsprogram med Ulrika

66 day challenge är en effektiv kurs för dig som vill ha någon att ”hålla i handen”. Det tar 66 dagar att bli av med dåliga vanor och det är detta vi tillsammans ska arbeta med. I den här kursen får du prova olika dieter med goda recept som gör din vardag enklare. Det hjälper dig även att bryta dåliga vanor.

En vana skapas på ca 66 dagar enligt en vetenskaplig studie som publicerades i European Journal of Social Psychology. Det var Philippa Lally och hennes kollegor som tog fram denna forskning. Att skapa nya vanor kräver disciplin, att du har roligt och att du har mål som känns realistiska. Oavsett din tidigare erfarenhet av kostschema eller träning så kommer du genom övningarna i den här kursen att kunna uppnå just dina mål – så länge du har motovationen. Det bästa av allt är att när du är klar med 66 day challenge har du skapa dig nya, hälsosamma vanor och gjort dig kvitt de dåliga!

Hitta motivationen och lyckas med 66 day challenge

I den här kursen kommer vi att fokusera på fyra områden som alla är viktiga för en hälsosam livsstil;

  • Mat
  • Motion
  • Stress
  • KBT

Du kommer att få jobba med dessa ämnen i form av olika övningar för att hitta motivationen och behålla den genom hela kursen. Att göra en livsförändring kräver att man är psykologiskt motiverad men även att man har disciplin men du kommer att få hjälp med, dels i de övningar som ingår men även i den coaching som du får av både Ulrika och dina medkursare i den slutna Facebookgruppen för 66 day challenge-deltagarna som man som kursdeltagare får tillgång till.

Med hjälp av Ulrikas effektiva kostschema behöver du inte tänka själv i arbetet med att ändra dina kostvanor. Du får färdiga menyer för dagens alla måltider och får därför koll på allt du får i dig.

66 dagars utmaning – Lär dig göra kostschema och få matinspiration

Kostschema och recepten bygger på en lågkolhydratkost med goda och lättlagade recept! Alla recepten är kaloriberäknade då man äter olika kalorier varje dag för att skapa en hög förbränning i kroppen. Det kommer finnas två typer av fasta inplanerat i schemat, 16:8 och 5:2. Eftersom du under alla 10 veckor i 66 day challenge kommer att få kostschema med inköpslista och recept kommer du snart att lära dig hur du själv på ett enkelt sätt bygger ett eget kostschema. Du kommer även att få en väldigt fin receptbas att utgå ifrån för att fortsätta ta hand om din kropp med bra kost. Det är ett fantastiskt verktyg som du får med dig i bagaget som gör att du på lång sikt alltid har något att falla tillbaka på.

Gå ner i vikt med och få mer energi med 66 day challenge – diet och träningsprogram

Alla kan anta utmaningen 66 day challenge. Oavsett ålder, vikt eller erfarenhet mår alla bra av att se över sin hälsa och skapa goda vanor. Alla har säkert någon dålig vana de vill bryta eller en önskan om att skapa en ny, oavsett om det handlar om viktnedgång, mer regelbunden träning eller att lära sig mer om näringslära och hur det påverkar din kropp så kan 66 day challenge hjälpa dig med detta. Är din önskan att gå ner i vikt så kan du räkna med att du genom att följa kursen kostschema och övningar gå ner ca 10-16 kg totalt under dessa tio veckor men redan efter någon vecka kommer du märka skillnad på så väl vågen som midjemåttet.

En 66 dagars diet med fasta

Som du tidigare sett kommer vi under denna kurs att använda oss av två olika typer av fasta; 5:2 samt 16:8. Att använda sig av fasta är ett bra verktyg för att gå ner i vikt, men även för att behålla vikten. Därför rekommenderar vi att du fortsätter fasta även efter kursens slut. Du kan också välja att avstå från fasta och äta fler kalorier dessa dagar. Många är ofta oroliga innan de har provat att fasta men det är något som släpper så snart de provat. Båda dessa metoder är vanliga och tämligen enkla att genomföra. 5:2 innebär att man under två av veckans sju dagar äter markant färre kalorier. 16:8 däremot innebär att man fastar under 16 timmar. De flesta brukar då föredra att äta middag och att man sedan inte äter något mer fören lunch dagen efter.

När du har bokat 66 Day Challenge:

När du har bokat din kurs 66 Day Challenge får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material för 66 Day Challenge ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Missa inte vår e-shop där du kan beställa produkter som passar till onlinekurserna! Där hittar du till exempel vårt populära To Go Kit som passar utmärkt när du är på resande fot, Homekitet med Ulrikas favoriter i köket och vårt Viktkit med våg, måttband och peppande broschyr.

66 day challenge finns också som hälsokokbok, till boken här!

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas Hälsovärld!

Detta är
En hälsokurs med fokus på viktminskning och förändrar dina vanor på 66 dagar.
Du får
Ett personligt konto med:
- Kostscheman som är enkla att följa
- Kaloriberäknade och lättlagade recept
- Inköpslistor
- Dokument om näringslära
- Övningar att göra
-Träningsscheman av PT Maria
- Inspirerande tränings och coachningsfilmer
- Daglig coachning av Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som vill prova olika dieter och få färdiga kostscheman under 10 veckor.
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, citronpress, köksvåg, zestjärn
Beräknad viktnedgång
10 veckor: 12-16 kg

Pris
10 veckor- 1695 kr

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

Kursens innehåll

1

Välkommen

2

Frågor och svar
Ersättningsguide
Hälsokort

3

Om onlinekursen
Om maten
Eventuella biverkningar

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor
Träningsschema
Träningsvideos

5

Övning coacha dig själv
Övning målplanering
Övning motivation
Övning KBT
Coachningsfilmer

6

Varför fasta?
Varför låghydratkost?
Näringslära - protein, kolhydrater och fett
Vattenfasta
Att äta ute
Öka din förbränning
Stress
Sömn

7

En hälsosam livsstil
Skapa ditt egna kostschema
Tack och bra jobbat!

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!