20-kilosklubben 2022

18 veckor

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas hälsobank, Hälsoo eller 1 månads gratis medlemskap!!

NYHET: 20-kilosklubben 2.0 – en hälsoresa med helhetsgrepp för dig som verkligen behöver en förändring!

Vi har valt att starta ytterligare en grupp i denna kurs 7 februari – anmälan är nu öppen!

Ulrika berättar; Jag vet hur det är att ha en stor övervikt att bära på. Jag har själv haft det. Mitt bästa beslut var att ta mig an utmaningen att arbeta bort dessa kilon. Jag ska inte säga att det var lätt. Varken att ta beslutet eller att genomföra arbetet. Det innebar både tårar och misslyckande. Men jag klarade det och idag är jag så glad över att ha hittat en kosthållning som gör att jag mår bra på lång sikt.

Att ha en stor övervikt påverkar oss på så många vis. Många känner sig obekväma i vissa kläder. En del känner sig rent av fula. Men utöver utseendet så påverkas även det sociala för många. En del har svårt att orka och kunna leka och busa med barn och barnbarn. Andra tycker att gemensamma aktiviteter så som en längre promenad med vänner eller kanske en mer aktiv kick off med företaget känns jobbigt. Jag hittade ofta på ursäkter för att slippa delta när jag var som störst och det är väldigt tråkigt för man känner sig utanför och skäms. Skammen gör ofta att man äter ännu mer och på så vis känner ett större misslyckande.

En aspekt som också blivit extra tydlig sedan Covid-19 är hälsans påverkan med en övervikt. Vi har sett rapporterna från IVA och många av våra kunder har uttryckt en stark oro kring detta.

Med detta i hand har jag tagit fram en nya variant av vår populära kurs 20-kilosklubben. Kursen bygger på att du under 18 veckor får kostschema och recept som är utformade för att ge din kropp och kosthållning en förbränning och viktnedgång. Recepten är från tidigare kurser men kombinationen av kostscheman är unika för denna kurs. En av de unika sakerna med denna kurs är möjligheterna att få prova flera olika kostmetoder under dessa veckor. Det är dels bra för att det kommer öka din förbränning och få fart på viktnedgången men det är dessutom nyttigt för din framtid. Genom att du har fått prova olika metoder kommer du kunna hitta den som just du vill fortsätta leva efter när denna kurs är slut. Så gör gärna lite noteringar, vad passar dig och din kropp bäst? Det blir nyttig kunskap att ha med sig framöver.

Utöver kosten har vi som en ny del i denna kurs tagit in en extern person; Susanne Lindén. Susanne är samtalsterapeut och arbetar med att hjälpa människor. Hennes uppgift i den här kursen är att hjälpa er under och efter det arbete ni nu ska göra. Ni kommer att få kursmaterial, informationsfilmer samt unikt för denna kurs, 3 zoom-möten där Susanne lär känna er och era utmaningar och kan hjälpa er att hitta metoder som tar er vidare. Att arbeta med sig själv är en stor del i att lyckas med denna hälsoresa och jag är övertygad om att Susannes del i ert arbete kommer att vara väldigt viktigt.

Men jag kommer givetvis även att vara med er på resan. Jag kommer att ha zoom-möten med er varannan vecka under hela kursen. Ni kommer att få maila mig presentationer om er själva så att jag lär mig just er bakgrund och era utmaningar. Sen kommer vi att stämma av och tillsammans arbeta oss igenom alla dessa 18 veckor.

Att göra en utmaning på denna nivå är tufft. Ni har kommit så långt genom att bara vara här och läsa om denna kurs. Jag hoppas att ni vågar ta steget och anmäla er! Utöver all planering, kunskap och material ni får kommer ni tillhöra en sluten Facebook-grupp. Använd er av denna grupp! Inte bara kan ni dagligen ställa frågor här för att få hjälp av mitt team och mig, ni kan även peppa och hjälpa varandra.

Och till sist, rörelse! När man har en stor övervikt är det en utmaning att röra på sig, än mer att träna. Dock vet vi hur viktigt det är att just försöka utmana sig och komma igång, både för att förbränningen ska bli effektiv men även för leder och hjärta. I denna kurs får du därför tillgång till vår härliga yogakurs. Den är helt digital och bygger på flera olika pass som du kan göra hemma. Det är en perfekt utmaning för dig! Beroende på just din situation så sätter du upp ett mål. Ska du göra 15 minuters yoga varje dag eller 30 minuter 2 gånger i veckan? I början är det viktigaste inte exakt vad du gör utan att du gör något. Yogan låter dig också få tillfälle för reflektion och mjukar upp kroppen på ett fint sätt.

Med detta sagt hoppas jag att du vill boka denna kurs och verkligen satsa på din hälsoresa! Jag vet att det är väldigt mycket pengar och en del av er har kanske inte möjligheten att lägga denna summa just nu. men om jag får ge ett råd är det att satsa på din hälsa. Det kanske tar några månader att spara ihop till kursavgiften men det kommer det vara värt. Jag och mitt team kommer att finnas med dig och tillsammans med oss kommer du att klara detta. Även om du misslyckats tidigare och även om det kommer vara tufft så ser vi tillsammans till att gå i mål denna gång – det är du värd!

Varma Hälsningar

/Ulrika

 

Detta får du i 20-kilosklubben:

  • Hälsosam matglädje i köket! Lär dig äta mer hälsosamt med naturligt protein, bra fetter, mycket grönsaker och långsamma kolhydrater i mindre mängd
  • KBT – du får 3 zoommöten tillsammans med din grupp där samtalsterapeut Susanne Lindén med hjälp av filmer, övningar och möten kommer hjälpa dig att ändra din vanor och hitta vägen framåt.
  • Onlineyoga med vår egen Yoga Malin. Sköna pass som hjälper dig att sträcka ut och mjuka upp din kropp men även mer utmanade pass som kommer passa perfekt när du kommit en bit på vägen i din hälsoresa.
  • Under kursen kommer du äta efter kostschema vilket har visat sig vara ett av de mest effektiva sätten att gå ner i vikt. Du kommer även få övningar på hur du i framtiden planerar dina egna kostscheman.
  • Näringslära och annan kunskap som du kommer att ha nytta av under och efter denna kurs.

20-kilosklubben innehåller följande steg:

Vecka 1-2: Bikinidieten – Vi kickstartar kursen med två veckors tuffare kostschema. Det här kommer att ge resultat på vågen. Nu är du motiverad och det utnyttjar vi för att ge dig den bästa starten!

Vecka 3-4: Höstturbo 2021 – Vi går vidare med dessa underbara recept som är både vackra och goda. Enkel matlagning och rätter som du kommer känna dig mätt och tillfredsställd av.

Vecka 5: Vattenfasta – en tuff vecka som ger dig en ny kickstart i din viktminskning vilket bidrar till motivation att fortsätta. Det är bara en vecka och du kommer att klara det!

Vecka 6-9: Laga Lätt – Efter en tuff vecka av vattenfasta kommer Laga Lätt att kännas som en pice of cake. Det här är recept som bygger på väldigt få ingredienser och dessutom inte speciellt krånglig matlagning. Perfekt så här halvvägs in i kursen.

Vecka 10: Soppkickstart – nu har vi haft några “lyxiga” veckor och det är dags för en lite tuffare. Soppa är dock en fantastisk rätt som går enkelt att laga, frysa, återvärma och framförallt, att variera!

Vecka 11-13: Beach – vår omtyckta kurs med enkel och fräsch mat blir en bra upptrappning efter soppveckan (vi använder de första 3 veckor av 6 veckors kursen från 2021)

Vecka 14-15: Ny Keto 2 veckor – keto är en otroligt effektiv metod och nu så här långt in i din resa kommer detta verkligen sätta fart på förbränningen.

Vecka 16: Juicing – dags att dra ner på mängden kalorier och boosta kroppen med en veckas juicing.

Vecka 17-18: 800 kcal 2 veckor –metoden 800 kcal är en metod som hjälper för så mycket mer än just viktnedgång. Många med en större övervikt märker stor skillnad när de äter efter denna princip.

Sagt av tidigare deltagare i 20-kilosklubben;

“Börja nu! Även om du har misslyckats tidigare så ska du ge denna kurs en chans. Det är otroligt förberett med kostscheman för 18 veckor, goda recept, inköpslistor och gruppen som stöd med andra i samma situation samt att ha Ulrika att ”hålla i handen” är betydelsefullt.” Ylva, -35 kg.

“Jag rekommenderar varmt att gå 20-kilosklubben om man behöver en livsförändring och en gång för alla bli av med de där extra kilona!” Rose-Marie, – 20 kg

När du bokat 20-kilosklubben:

När du har bokat 20-kilosklubben får du inom en timme din inbjudan till en sluten grupp på Facebook. Därefter behöver vi godkänna dig manuellt vilket görs under kontorstider mån-sön. Du har sedan tillgång till gruppen under hela kursperioden + 2 veckor efter avslutad kurs. I gruppen har daglig kontakt med mig. Du har varje dag möjlighet att ställa dina frågor och funderingar. I gruppen kan du även dela med dig av din dag och dina tankar och på så sätt få både peppning och inspiration från de andra deltagarna i gruppen som följer samma kostschema som dig. Detta ger motivationen en extra kick och hjälper dig att hålla dig på banan!

När du har bokat denna kurs kommer du i kursmaterialet hitta mer information om hur du enkelt kan ta del av den zoom konsultation som Ulrika och Susanne erbjuder. Konsultationen sker över Zoom som är både kostnadsfritt och enkelt att ladda ner. Du behöver endast internetuppkoppling för att detta ska fungera.

Du får också ett inlogg till ett personligt konto där allt material för 20-kilosklubben ligger och du har tillgång till detta under 1 år.

Nollställ
Want a discount? Become a member by purchasing Ulrikas hälsobank, Hälsoo eller 1 månads gratis medlemskap!!

Detta är
En hälsokurs med fokus på viktminskning
Du får
Ett personligt konto med:
- Zoom-möte med Ulrika under kursens gång
- Kostscheman som är enkla att följa
- Kaloriberäknade recept och inköpslistor
- Zoom-möten med samtalsterapeft Susanne Lidén
- KBT övningar och filmer anpassade till din hälsoresa
- Kunskapspoddar
- Yoga online
- Dokument och filmer om näringslära
- Daglig coachning av Team Ulrika i en sluten Facebookgrupp
För vem
För dig som vill gå ner 20 kilo och verkligen arbeta med din hälsoresa
Du behöver
Matlådor, stavmixer, blender, citronpress, köksvåg, zestjärn
Beräknad viktnedgång
18 veckor: 20 kg
Pris
18 veckor - 5498 kr*

Använd ditt friskvårdsbidrag för den här kursen!

*Du har tillgång till kursmaterialet i 365 dagar från det att du köpt kursen

Kursens innehåll

1

Välkommen
Coachning
Gruppkonsultation med Ulrika Davidsson
KBT-sändningar med Susanne Linden

2

Frågor och svar
Viktkort
Mål och målplanering
Motivation
Bli din kost PT
Information om vattenfasta

3

Konskapsdokument och filmer
Lågkolhydratkost
Gluten
Protein, fett och kolhydrater
Förbränning
Hormonell balans
Råvaruguide

4

Kostschema
Recept
Inköpslistor

5

KBT - med filmer, övningar och zoom-samtal kommer du tillsammans med samtalsterapeft Susanne att arbeta med dina vanor och din relation till kost genom 3 olika steg.
- Beslutet
- Köra i diket
- Framtiden

6

Onlineträning - yoga
Planera din träning
Gör mål för din träning

7

Kunskapspoddar:
- Fasta
- Lågkolhydratkost
- Träning och förbränning
- Coacha dig själv

8

En fortsatt hälsosam livsstil
Skapa ditt eget kostschema
Tack och bra jobbat!

TIPS FÖR DIG

Prenumerera på mitt nyhetsbrev!

Fyll i din e-mailadress här bredvid så får du mitt nyhetsbrev med tips och erbjudanden för en mer hälsosam livsstil.
Välkommen!